Mereu aproape de tine!

Infomare despre sedinta sindicate- MAI din 27 septembrie 2016.

Infomare despre sedinta sindicate- MAI din 27 septembrie 2016.

Sedinta a urmat sedintei de vineri 23 septembrie in care sindicatele au cerut scoaterea la concurs a posturilor de ofiteri cu prioritate, pentru sursa interna, fata de imprejurarea ca intentia MAI era sa le scoata doar pentru sursa externa.

Solutia oferita, azi de catre MAI :
Locurile de ofiteri altele decat specialisti se vor scoate la concurs mai intai pentru sursa interna si cele ramase neocupate vor fi scoase la concurs pentru sursa externa.

Deci cel putin pe aspectul asta, sindicatele au castigat.
Trebuie subliniat ca a fost o doleanta comuna a tuturor sindicatelor, exprimata de toti, la sedinta de vineri 23 septembrie.

E foarte posibil ca mister Coarna, aflat in campanie electorala pentru sefia SNPPC, sa dea comunicate inselatoare cum ca el a fost singurul care a cerut, s-a batut si a rezolvat.

Acesta a fost aspectul esential discutat. Sedinta a fost fara ministru si scurta intrucat chestorul Buda avea nu stiu ce intalinire importanta.

In subsidiar am confirmarea unui aspect poate chiar mult mai important decat concursurile pentru ofiteri (care intereseaza totusi un numar restrans de agenti).

La sedinta de azi mi s-a confirmat inca odata ca MAI se va angaja prin intermediul unui grup de lucru, la standardizarea fiselor de post din toata tara.

Aceasta propunere a fost avansata exclusiv de SPR Diamantul la sedinta de vineri 23 septembrie ( prima sindicate-ministru, de cand s-a instalat in functie) iar ministrul a ramas socat sa afle ca nu exista o asemenea standardizare.

Inca de atunci, ministrul s-a exprimat ca va dispune standardizarea cat mai grabnica a fiselor de post iar azi, chestorul Buda a confirmat din nou ca se va lucra hotarat in acest sens.

Pentru cei care poate nu intelegeti importanta acestei standardizari, ganditi-va la fisele de post facute dupa ureche si arbitrar, in fiecare unitate de politie, de seful ierarhic, in functie de cat il duce pe sef, mintea.

Pentru ca la intalnire a participat si chestorul Despescu, seful IGPR, dupa sedinta am mai avut o discutie personala cu dumnealui in care i-am solicitat sa aprobe mutarile la cerere intre unitati, aducandu-i si argumentul economiilor financiare care s-ar face cu indemnizatiile de chirie. Desi a fost total de acord ca s-ar face economii substantiale, a ramas sa se mai gandeasca daca e pro sau contra.

Despre proiectul pilot al IGPR cu camere video la purtator, m-a informat ca ar avansa greu, datorita lipsei de oameni cre sa lucreze la acest proiect.

M-am vazut la sedinta si cu Stelica Dragulin, seful DGF si avem o intelegere sa ne intalnim azi, sa ma lamureasca clar, punctual, ce planuri concrete are sa rezolve cu problema salariului minim pentru agentii tineri.

Emil Pascut
Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 27 September 2016 : 08:14 email to someone Afisare pentru Imprimare


In memoriam Bogdan Gigina! Cerere de revizuire a art. 109 din Constitutie!

In memoria lui Bogdan Gigina !

Noi am cerut azi, 21 septembrie 2016, Presedintelui si Guvernului, sa initieze revizuirea art. 109 din Constitutie ( in spatele caruia se ascund ministrii pentru a scapa de urmarire penala),

SPR DIAMANTUL
Nr.1347 din 21 septembrie 2016

Catre

Presedintele Romaniei
Guvernul Romaniei

Subscrisa Sindicatul Politistilor din Romania “ Diamantul”, CIF 19544011, cu sediul in Bucuresti, strada Ienachita Vacarescu nr.17A, sector 4, tel/fax 0213152826, email -email-, prin presedinte si reprezentant legal, Emil Pascut,

Am asistat cu ingrijorare si cu dezamagire profunda, la conduita Senatului Romaniei de a-si utiliza prerogativele constitutionale pentru a respinge solicitarea DNA de incepere a urmaririi penale fata de domnul Gabriel Oprea, senator în Parlamentul României si fost ministru al Afacerilor Interne, în legătură cu posibila săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă, in cazul mortii politistului Bogdan Gigina.

Pornind de la observatia ca avizul de incepere a urmaririi penale nu ar fi afectat sub nici o forma, prezumtia de nevinovatie a persoanei in cauza si nici nu ar fi afectat drepturile si libertatile acestuia, ne simtim indreptatiti sa apreciem ca aceasta maniera de exercitare a prerogativelor parlamentare in scopul obstructionarii justitiei si in scopul impiedicarii aflarii circumstantelor in care a decedat un tanar politist aflat in misiune, este un afront adus fiecarui politist activ si societatii, in ansamblul ei.

Politistii sunt pregatiti in scolile de politie sa stea cu fata la infractori si sa aiba incredere in conducatorii lor. Imaginea pe care ne-o creeaza un senator, fost ministru, care, ajutat de o prevedere constitutionala si de colegii sai parlamentari, nu vrea sa se supuna unui control de legalitate al actiunilor sale circumscrise evenimentului mortii unui politist in misiune, nu se potriveste cu imaginea valorilor statului de drept pe care politistii au jurat sa le apere, chiar cu pretul vietii.

Avand in vedere si ca, de prea multe ori, in perceptia opiniei publice, prevederile art. 109 alin 2 din Constitutie potrivit caruia “Numai Camera Deputaţilor, Senatul şi Preşedintele României au dreptul să ceară urmărirea penală a membrilor Guvernului pentru faptele săvârşite în exerciţiul funcţiei lor” au folosit in scopul obstructionarii justitiei,

Si in memoria agentului de politie Bogdan Gigina, decedat in misiune in timp ce asigura protectia ex-ministrului Gabriel Oprea,

Va rugam respectuos sa initiati procedura de revizuire a Constitutiei in baza art.150 din Constitutie (“Revizuirea Constituţiei poate fi iniţiată de Preşedintele României la propunerea Guvernului” ) in scopul modificarii art. 109 si eliminarii privilegiului acordat ministrilor de a nu fi urmariti penal pentru fapte savarsite in exercitiul functiilor incredintate, fara incuviintarea Camerelor Parlamentului sau a Presedintelui Romaniei.

Cu deosebita consideratie,
SPR Diamantul
prin presedinte
Emil Pascut
Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 21 September 2016 : 16:25 email to someone Afisare pentru Imprimare


propunerile SPR Diamantul pentru ministrul Dragos Tudorache

Mai jos aveti un set de propuneri ale SPR Diamantul, inaintate pentru proaspatul ministru de interne, Dragos Tudorache ! Tintele exprimate de domnia sa in mass-media, le consideram insuficiente. In patru luni, se pot face mai multe de catre un ministru de interne neutru politic, inteligent si hotarat!

SPR Diamantul
Nr. 1421 din 11 septembrie 2016

Catre

MINISTRUL AFACERILOR INTERNE
Domnul DRAGOS TUDORACHE

Subscrisa Sindicatul Politistilor din Romania “ Diamantul”, strada Ienachita Vacarescu nr.17A, sector 4, tel/ fax 021.3152.826, email:petitii.sprdiamantul@yahoo.com, prin reprezentant, presedinte Emil Pascut,

In completarea scopurilor deja enuntate public de domnia voastra, in calitatea de ministru MAI, va rugam sa examinati si urmatoarele demersuri care ar fi si acestea, posibile si accesibile domniei voastre, in cele patru luni estimative de ministeriat:

• Desfiintarea scolii doctorale de la Academia de Politie;
• Desfiintarea programului de studii universitare “ordine si siguranta publica”, la Facultatea de politie din cadrul Academiei Al. I Cuza
• Cercetarea si destituirea disciplinara a dlui Tupulan, actual decan al Academiei de Politie, precum si inlocuirea actualului rector, profesor de educatie fizica, cu un profesor care sa reprezinte un simbol pentru domeniul academic si specific, pentru domeniul de activitate al Academiei de Politie

• Sa reorganizati Aparatul Central al MAI in sensul de a transforma “directiile generale”, in directii, pentru eficientizarea financiara a Aparatului Central. Existenta unor directii generale in Aparatul Central nu are nici o ratiune justificata, singurul motiv care a determinat infiintarea acestora fiind obtinerea unui numar mai mare de functii parazitare de conducere, la nivelul Aparatului Central. Tot in sprijinul propunerii noastre, va rugam sa observati ca toate “ directiile generale” din aparatul central, reprezinta in fapt structuri de suport ale politiei, personalul care exercita atributii de politie conform literei legii, nefiind reprezentat prin directii la nivelul Aparatului Central.

• Sa desfiintati toate serviciile, birourile, compartimentele juridice din cadrul directiilor generale din Aparatul Central, readucand atributiile de asistenta, consultanta si reprezentare juridica sub umbrela actualei Directii generale juridice. Este vadit ca toate posturile de consilieri juridici din directiile generale, altele decat DGJ, au fost create fara ratiune legima, pentru satisfacerea unor interese personale, si au condus la situatia in care Directia Generala Juridica nu este implicata in activitatea de verificare a legalitatii activitatii celorlalte directii.

• Sa dispuneti transformarea functiilor de politisti (consilieri juridici) in functii publice generale de consilieri juridici, neexistand nici o ratiune legitima ca actualii consilieri juridici din MAI si din unitatile subordonate sa ocupe functii publice specifice. Va rugam sa observati ca respectivii, ocupand functii de politie dar exercitand atributii de consilier juridic, se afla intr-o situatie clara de incompatibilitate care rezulta atat din art.10 din Legea 514/2003 cat si din art.94 alin 2 lit a) din Legea 161/2003

• Pe acelasi tipic, va rugam sa studiati oportunitatea transformarii personalului medical si psihologilor din MAI, in functionari publici sau contractual, neexistand suport in lege pentru ca acestia sa ocupe functii de politie.

• Sa faceti demersuri pentru completarea urgenta a Legii 360/2002 cu o lege sau ordonanta de urgenta care sa stabileasca denumirile functiilor specifice de politie. Din 2002 pana in prezent, art.22 alin 5 din L 360/2002 (“ Funcţiile şi modul de salarizare ale poliţiştilor se stabilesc prin lege, în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi.”) a ramas un text iluzoriu, denumirile functiilor de politie fiind fixate, ca act primar, intr-o hotarare de guvern “secret de stat” ( 0292/2011)

• Sa identificati toate ordinele si instructiunile emise de ministrul MAI cu caracter normative si nesecret si care sunt considerate “in vigoare” fara a indeplini conditia de a fi publicate in Monitorul Oficial – sunt cateva sute dupa stiinta noastra - si sa dispuneti inlocuirea lor urgenta cu norme care sa fie publicate in Monitorul Oficial, fiind, conditia de publicare, o conditie de constituire de efecte juridice dar si calitate a legii in sens material, conform blocului de conventionalitate format din normele CEDO si jurisprudenta instantei de la Strasbourg.

• Sa dispuneti declasificarea urgenta a ordinelor si instructiunilor emise in materia salarizarii politistilor, militarilor si personalului contractual din MAI – exemplu, OMAI S/214/2011 si ordinele modificatoare - neexistand justificare in legea 182/2002 pentru starea acestora de secretizare. Este necesar a se face demersuri si pentru desecretizarea HG 0292/2011 ( secret de stat) care a fost secretizata ilegal, la cererea MAI, MAPN si SRI, ca aceste institutii sa aiba o aparenta justificare in a secretiza ulterior, ordinele si instructiunile emise in materia salarizarii. HG 0292/2011 contine ca act primar, denumirile functiilor de politie.

• Sa dispuneti declasificarea si publicarea regulamentelor de organizare si functionare a Directiei Generale Financiare, Directiei Generale de Management Resurse umane, Corpului de Control al Ministrului MAI, IGPR si inspectoratelor judetene de politie, etc. Toate aceste regulamente au fost clasificate “secret de serviciu” arbitrar, fara nici o baza legala. Va invederam in exemplificare ca ROF-ul Directiei Generale Anticoruptie si ROF-ul Directiei Generale Juridice sunt publicate in MO.

• Sa luati masuri pentru sanctionarea functionarilor vinovati din Directia Generala Financiara, fata de imprejurarea ca in perioada mai-iunie 2016, cca 7000 de agenti de politie au avut salariul de functie sub minimul de 1250 lei brut, garantat prin hotarare de guvern, si sa dispuneti totodata calculul si plata catre functionarii fraudati, a diferentei intre salariul de functie brut si 1250 lei;

• Sa studiati oportunitatea desfiintarii actualelor grade profesionale de agenti si ofiteri, acestea fiind doar o reminiscenta a perioadei militare a politiei, nereflectand necesitatile actuale. Este suficient, din punctul nostru de vedere, ca functionarul de politie sa fie identificat in lantul ierarhic prin functia ocupata, conditiile de studii si atributiile postului, si nu prin gradul profesional. Accesul egal al personalului de politie la concursurile pentru ocuparea unor functii vacante este ingradit, in prezent, neconstitutional, de impartirea artificiala a politistilor, in agenti si ofiteri si de conditia detinerii unui anumit grad profesional.

In sustinerea propunerilor noastre, va rugam respectuos sa organizati o intalnire cu sindicatul nostru, la care sa poata participa eventual si alte organizatii sindicale care sunt interesate de reforma MAI si a politiei romane.

Cu stima,
Emil Pascut
Presedinte SPR Diamantul

11.09.2016
Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 11 September 2016 : 14:21 email to someone Afisare pentru Imprimare


Felicitari, domnilor de la MAI !

Acum cateva zile, le-am promis unor "straluciti" lideri sindicali care, de ani de zile, corup scopul miscarii sindicale in politie, sustinuti de indiferenta unui numar important de politisti, ca o sa-i invat carte.

Ma refeream atunci la procedura legala alternativa de alegere a titularilor in comisia paritara care devine automat incidenta cand organizatiile sindicale reprezentative nu ajung la un acord scris. Respectiv, procedura care trimite la alegerea titularilor in comisia paritara, prin votul secret al tuturor politistilor.

Triada Coarna ( Fed SNPPC) Valnei ( Fed SED LEX) , Babus ( Fed . lui Surugiu) au incercat in doua randuri sa fraudeze regulile privind stabilirea comisiei paritare.

O data incercand sa fraudeze regula potrivit caruia pot face din comisia paritara doar functionari publici cu buna reputatie profesionala, a doua incercand sa eludeze conditia de "acord scris" intre toate organizatiile reprezentative.

De fiecare data le-am dejucat planurile de fraudare a legii si a interesului colectiv al politistilor.
Ca niciodata (si imi marturisesc cinstit, surprinderea totala), de data aceasta, MAI a avut o pozitie corecta, mergand si dumnealor pe respectarea fidela a legii.

Azi, 6 septembrie, tabara pensionarilor care controleaza federatia SNPPC ( fara Coarna, despre care am inteles ca ar medita la soare in Grecia) s-a bulucit la MAI, sperand ca reusesc, ca in vremurile bune, sa convinga reprezentantii MAI sa incalce legea si sa faca jocul combinagiilor Coarna-Babus- Valnei, legitimand intelegerea lor murdara facuta la crama de la Excelsior. Eh, uite ca nu a mers !

Din comunicatul lacrimogen al pensionarilor SNPPCisti, care pare a fi o non-stire, rezulta de fapt stirea.
MAI isi insuseste teza noastra si va declansa, pentru prima oara in istorie, procedura de votare a reprezentantilor in comisia paritara, in toate unitatile de politie!

Felicitari, domnilor de la MAI !

Iar eu cred ca pot considera ca mi-am indeplinit misiunea de a-i invata carte pe combinagii. Cel putin pe aspectul asta. O voi face cu placere, si pe viitor. Mereu, in interesul colectiv al politistilor...

http://www.snppc.ro/stire.php?id=500&ocid=enhfpS1RL3

Emil Pascut
presedinte SPR Diamantul
Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 06 September 2016 : 14:28 email to someone Afisare pentru Imprimare


Text pentru cei care gandesc ca e bine sa stai in acelasi sindicat cu leul!

Text pentru cei care gandesc ca e bine sa stai in acelasi sindicat cu leul!

Cea mai mare problema a politistului roman este lipsa respectului de sine. A doua este indiferenta. A treia este lipsa de informatie in ceea ce priveste drepturile profesionale.

Ordinea poate fi schimbata, cum vreti voi. Cele trei mari probleme raman si ele impreuna conduc la o stare de inferioritate a angajatilor in relatia cu cei care conduc si reprezinta pe angajator.

Conduc la abuzurile vesnice ale clasei conducatoare asupra celor cu functii de executie, in special asupra agentilor de politie.

Aveti drepturi profesionale pe care nu le stiti. Cand spun "aveti", ma refer la cele care sunt recunoscute cu claritate in vreun act normativ (lege, ordin de ministru nesecret) si nu ce drepturi credeti voi ca ar trebui sa aveti ( astea reprezinta un capitol separat si tine de lupta angajati-angajator pentru viitor).

Voi sunteti lipsiti de curiozitate personala sa le aflati, iar reprezentantii angajatorului nu au nici un interes sa va atraga atentia asupra lor. Va dau exemplu cu norma de rechizite si cu dreptul la cursuri profesionale.

Norma de rechizite inseamna dreptul la agende si pixuri. Da, e un drept marunt, unii dintre voi vor rade poate ca prostii, dar incalcarea drepturilor mari incepe cu incalcarea drepturilor mici.

Din momentul in care totusi le aflati, nu le cereti, fiecare individual si solidar in acelasi timp cu ceilalti.

De ce nu le cereti? Din rusine, din lasitate, din indiferenta.

Rusine? E total gresit sa-ti fie "rusine" sa ceri, pentru ca nu poate exista rusine in a-mi cere dreptul recunoscut mie de legiuitor ( adica de poporul suveran, prin reprezentantul sau, parlamentul) , in compensatie pentru munca depusa de politist.

Rusine trebuie sa-i fie celui care ocupa functia de sef si care nu v-a acordat din proprie initiativa, dreptul pe care il solicitati, mic sau mare.

Rusine trebuie sa le fie natarailor care rad obedienti cand un coleg al lor isi cere curajos un drept recunoscut de lege, iar seful face mistocareala de el, la instructaj.

Cand cineva isi cere un drept, nu e nimic de ras.

Cand motivul pentru care nu cereti este lasitatea, aceasta semnifica lipsa respectului de sine.

Indiferenta este cel putin la fel de grava ca celelalte pentru ca daca nu ceri un drept pe care il consideri mic, neimportant, conducatorii vostri vor prinde curaj sa va incalce si drepturile mari, importante.

Lipsa respectului de sine, lasitatea, indiferenta conduc la lipsa voastra de reactie, de solidaritate cand cel de langa voi este abuzat. Am luat cunostinta de-a lungul activitatii mele sindicale de cazuri in care inferiorul a fost abuzat cu martori de seful ierarhic, iar la cercetare martorii au pretins ca n au auzit, ca erau cu spatele si n au vazut, bla bla. E rau! Pentru ca azi taci complice cu seful, maine iti va veni randul. Si vei primi acelasi tratament. Si colegul tau care a vazut, va pastra tacere, la fel ca tine. Solidaritatea nu trebuie sa fie cu seful, ci cu adevarul!

Toate cele trei defecte enumerate (lipsa de respect de sine, lasitate, indiferenta) se reflecta si in alegerea liderilor sindicali care sa va reprezinte. Stati ca oile in sindicate ai caror lideri stau mana in cu puterea, cu lideri judeteni adjuncti de inspectorate.

Ca sa ma iau doar de snppc, ca e cel mai mare (afirmat de Coarna la 45.000) ce asteptati voi, agentii de politie, de la SNPPC-ul in care sunt membri directorii generali, seful IGPR si sefii de IPJ-uri?
In mod superficial, voi identificati pe SNPPC, cu Coarna si alti cativa agenti de politie pensionari care sunt in biroul executiv.

Astia sunt doar de suprafata. Agitatiile lui Coarna sunt doar o pietricica mica aruncata intr un lac. Snppc are o istorie de sindicat al puterii, inca de la formare, si dovada ca este si in prezent este ca toti sefii cei mari, sefutii de la resurse, financiar sunt in SNPPC, nu altundeva. Pai voi sunteti sanatosi la cap? Ce sa caute ala cu functie de executie, in acelasi sindicat cu sefii lui? Cine sa apere pe cine? Ati intrat in sindicat sa va apere de sefi? Sau ati intrat ca seful abuzator sa fie aparat de sindicat impotriva voastra? Sau credeti ca daca sunteti in acelasi sindicat cu leul, leul nu o sa va manance?

La IPJ Harghita , controlat de SNPPC (cu lider, seful serviciului control) ex-seful IPJ, proaspatul pensionat Moldovan are o intreaga istorie de tiran violent, cu numerosi politisti pe care i-ar fi agresat fizic. SNPPC a tacut mereu, complice.

Federatia AL.I. Cuza (care are la baza mii de agenti de politie care zac indiferenti, ca oile, in SNAP) vorbeste in prezent prin gura lui Babus, sef la control la pasapoarte, deci un om cu pregatire de "acuzator" al agentilor de politie, si nu de "aparator" al lor.

Deci, ca sa nu fac aici o nuvela, tot ce va nemultumeste in viata voastra profesionala, lipsa respectului acordat de seful ierarhic, drepturile care nu vi se acorda, vi se datoreaza voua, atat ca indivizi cat si colectiv, pentru ca voi sunteti sindicatele, nu cei pusi lideri.

Schimbarea va veni, daca va veni, tot de la voi, daca treceti de cele trei garduri ( lipsa respectului de sine, lasitate, indiferenta) si invatati sa tineti capul sus, cu demnitate. Si daca nu stati ca oile, in acelasi sindicat cu lupii !

PS : Voi, ofiterii cu functie de executie, nu sunteti in afara acestui text ! Si voi sunteti la fel. Nu sunteti deasupra agentilor ! Sunteti la fel afectati de lipsa de respect de sine, lasitate si ignoranta ! Va intalniti mai rar cu cercetari disciplinare sau cu trimiteri abuzive la evaluare psihologica . Dar drepturile sunt recunoscute de lege " politistului" ( agent si ofiter) ! Si voi trebuie sa participati la efortul de recunoastere a drepturilor, nu sa stati deoparte ca niste pupeze fudule. "Ofiter" inseamna ca aveti " carte", ca sunteti intelectuali, iar asta va atrage responsabilitati morale mai mari decat ale agentilor, in a lupta pentru respectarea drepturilor profesionale ale tuturor politistilor. In loc sa fiti in linia intai, stati pe bara si mancati seminte, lasand agentii sa se lupte cu stapanirea, si in folosul vostru. Cand sindicatele obtin ceva, un drept nou colectiv, il obtin pentru toti, nu doar pentru agenti. Pe de alta parte indiferenta voastra a contribuit la umplerea corpului de ofiteri cu oameni esuati in profesiile pe care si le-au ales la facultati civile, ceea ce ma face sa cred, cu tristete, ca, in prezent, cei cu Academia sau cu dreptul in general, nu mai reprezinta o majoritate, in corpul ofiterilor.

Emil Pascut
Presedinte SPR Diamantul
Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 28 August 2016 : 11:39 email to someone Afisare pentru Imprimare


Despre circul desemnarii Comisiei Paritare! Episodul II, la restaurantul Excelsior !


Despre circul desemnarii Comisiei Paritare! Episodul II, la restaurantul Excelsior !


Acordul privind raporturile de serviciu a expirat in luna mai 2016.

Din mai pana la sfarsitul lui iulie, reprezentantii MAI nu au vrut sa declanseze nici morti, procedura de constituire a comisiei paritare si de incheiere a unui nou acord de serviciu, pentru ca, din patru federatii care erau in joc, doar federatia “ Forta Legii “ (cea in care e bagat Lincu cu Prolex) avea reprezentativitate in luna expirarii acordului, restul fiind prinsi cu chilotii in vine, adica cu reprezentativitatea expirata.

A avut MAI, temei legal sa amane? Nu. Dar federatiile prinse nepregatite la incetarea acordului de serviciu erau chiar cele conduse de fripturistii lui Oprea, fiind acestia, de principiu, prieteni credinciosi si verificati ai stapanirii.
MAI nu avea nici interes sa intre la formarea comisiei paritare si la negocierea acordului de serviciu, cu singurul reprezentant de federatie pe care nu aveau cu ce sa-l cumpere, Lincu Vasile.

MAI isi dorea o comisie paritara maleabila si insipida precum si un acord de serviciu cat mai prost reglementat, care sa favorizeze pe MAI.

Aici, ca o paranteza, trebuie sa subliniem un aspect foarte important, pe care lumea il ignora cu desavarsire. Comisia paritara nu are doar rolul limitat de redacta acordul privind raporturile de serviciu si nici nu se desfiinteaza dupa semnarea acordului !

Comisia paritara are atributii importante pe toata durata existentei acordului de serviciu, pe care cei care au fost vreodata in comisia paritara se pare ca le-au ignorat cu desavarsire. Ia uitati cateva atributii serioase ale comisiei paritare in care s-a frecat menta, ani de zile, de onor reprezentantii SNPPC, SNAP si SED LEX:
H 833/2007 Art. 13. :

(…)
a) propune periodic măsuri de îmbunătăţire a activităţii autorităţii sau instituţiei publice;
b) analizează şi avizează planul anual de perfecţionare profesională, precum şi orice măsură privind pregătirea profesională a funcţionarilor publici, în condiţiile în care aceasta implică utilizarea fondurilor bugetare ale autorităţii sau instituţiei publice;
c) analizează şi, dacă este cazul, formulează propuneri privind flexibilizarea programului de lucru al funcţionarilor publici, pe care le supune spre aprobare conducerii autorităţii sau instituţiei publice;
e) urmăreşte permanent realizarea acordurilor colective încheiate între autoritatea sau instituţia publică cu sindicatele reprezentative sau cu reprezentanţii funcţionarilor publici;

Intorcandu-ne la firul povestii, imediat ce SNPPC, Federatia SNAP-ului si Sed Lex-ul lui Valnei si-au rezolvat corigenta cu reprezentativitatea, reprezentantii complici de la MAI - Cristina Manda ( subsecretar de stat) si Macovei Ovidiu ( adjunct la DGMRU) s-au schimbat la fata si veseli, au sunat talanga, chemand la startul procedurilor in vederea constituirii comisiei paritare.

La acest punct facem precizarea ca in comisia paritara intra sase persoane, trei titulari de la sindicate si trei titulari de la MAI. Din start erau patru federatii pe trei locuri, deci o federatie trebuia sa fie pe dinafara comisiei paritare.

Prima intalnire a reprezentantilor de federatie a avut loc pe 29 iulie 2016, pe terenul MAI, atentie, sub conducerea Cristinei Manda, subsecretar de stat si cu participarea Macovei ( adjunctul DGMRU).

Atat locul impus de intalnire (sediul MAI) cat si prezenta acestei cucoane ca presedinte/ dirijor la o intalnire privata, interna, a reprezentatilor sindicali erau din start nepotrivite, nefiresti, dar va arata tuturor, fara dubii, interesul MAI de a controla si influenta miscarea sindicala.

Trebuie sa remarcam ca Elvis Macesanu ( candidatul propus din partea federatiei lui Surugiu) a informat cinstit pe pagina de FB a Sindicatului Politistilor Dolj, ca la aceasta intalnire, “Sedinta a fost condusa de de catre secretarul de stat doamna Manda Maria Cristina “.

Pe partea ailalta, Manda si Macovei au dat din colt in colt si au pretins ca ei au participat doar ca “invitati”.

Ce s-a intamplat pe 29.07.2016, la MAI?

Chiar inainte sa ajunga Lincu la locul intalnirii, Coarna, Macesanu si Valnei, cu binecuvantarea lui Manda, se intelesesera intre ei sa-I taie capul lui Lincu si sa acapareze ei, comisia paritara.

Cum au formalizat aceasta manevra? Solutia le-a venit de la marele “jurist” Coarna care a inteles el din HG 833/2007, sa mori de ras si alta nu, ca daca organizatiile reprezentative se cearta pe locuri, s-ar face ad-hoc o procedura de vot intre reprezentantii federatiilor si titularii se desemneaza pe baza voturilor.

Problema lor a fost ca manevra nu a tinut.

Lincu s-a retras de la locul "infractiunii" si a reclamat ca propunerile de candidati din partea SNPPC ( Coarna) si Sed Lex ( Valnei) nu respectau conditia legala potrivit caruia membrul in comisia paritara trebuie sa fie functionar public si sa aiba totodata, o buna reputatie profesionala.

Fara o intelegere prealabila, si SPR Diamantul l-a reclamat la MAI pe Coarna, guru-l snppcist, ca nu este “functionar public” si ca nu poate sta in comisia paritara.

Dupa ce prima tentatie a combinagiilor SNPPC-SED LEX- AL.I.CUZA- MAI a fost sa mearga inainte cu tupeu obraznic si in dispretul legii, la o a doua gandire mai profunda, au renuntat.

Pe 12 august, MAI emite ordin de declansare a procedurii de constituire a comisiei paritare ca si cum pana atunci, nu se intamplase nimic.

Pe 25.09.2016, Paraschiv ( presedintele pensionar al federatiei SNPPC) invita, pe mail, reprezentantii federatiilor reprezentative sa se intalneasca la restaurantul Excelsior ca sa se reia discutiile pe tema desemnarii titularilor in comisia paritara.

La data intalnirii, SNPPC renuntase surprinzator la Coarna si avea proaspat candidat pe Staicu, trezorierul SNPPC si politist suspendat.

Valnei facuse si el “ un pas inapoi” ( vorba lui) si avea candidat nou, iar Forta Legii avea si ea candidat nou, pe Emil Pascut.

Ideea e ca ne-am intalnit la Excelsior, urmatorii : Florin Valnei, Coarna cu Marian Andrei de la federatia SNPPC, Babus de la pasapoarte – control intern ( proaspat presedinte la federatia Al I CUZA), Vasile Lincu si Emil Pascut pentru Forta Legii.

Dupa plezanterii mai mult sau mai putin picante, am trecut toti la obiectul intalnirii.

Pe scurt, Coarna a pretins un loc de titular pentru SNPPC sub pretextul ca ei au 45.000 politisti. Babus a pretins un loc de titular sub pretextul ca federatia lui Surugiu are 14 000 de politisti curati.

Eu le-am spus bravo, suntem de acord, al treilea loc de titular este al nostru pentru ca Forta Legii, prin Prolex si Diamantul impreuna, au 10.000 de politisti adevarati ( fara vamesi si politie locala) iar Sed Lex-ul lui Valnei nu are nici 500 de politisti adevarati.

Valnei nici nu a negat, nici nu a oferit vreo cifra cu cati politisti adevarati are el, alta decat cea aruncata de mine. ( oricum daca va uitati pe pagina la ministerul muncii, o sa gasiti sindicatele lui si veti observa ca multe nu au nici o legatura cu politia romana)

Aici dragii mei, lucrurile brusc s-au tulburat si au luat-o razna.

De unde criteriul numarului de politisti adevarati, parea un criteriu obiectiv de ocupare a locurilor de titular in comisia paritara, valabil pentru Snppc-ul lui Coarna si pentru federatia lui Babus, cand s-a ajuns la pretentia Forta Legii de a avea un titular in comisie, Coarna cu Marian Andrei, Babus si Valnei au hotarat impreuna ca Valnei cu 500 de insi e mai smecher decat 10.000 de politisti adevarati, adunati de Prolex si SPRD impreuna.

Va scutesc de balbaiala dezgustatoare cu care acesti baietasi incercau sa justifice de ce criteriul numarului de politisti e valabil doar la SNPPC si la Babus ca sa obtina titulari in comisia paritara, dar nu mai tinea acelasi criteriu, la Forta Legii.

Esential este ca atunci cand a fost in joc al treilea loc vacant, marele jurist comunal Coarna a decretat ca trebuie ca “mesenii” de fata trebuire sa voteze intre Emil Pascut si un nimeni bagat la inaintare de Valnei, pentru ca 10.000 de politisti adevarati ai nostri (PROLEX + DIAMANTUL ) nu bateau cica pe 500 ai lui Valnei ( daca i-o avea si pe aia, ca eu in Bucuresti nu am intalnit om la Sed Lex)

Vazand ca circoteca a ajuns la sfarsit , eu si Lincu le-am pus in vedere ca potrivit conform HG 833/2007, datoria noastra formala, a organizatiilor reprezentative, este sa informam MAI ca organizatiile reprezentative nu au ajuns la un “acord scris” in ceea ce priveste titularii in comisia paritara si sa cerem declansarea procedurii de alegere a membrilor in comsia paritara, prin votul secret al tuturor politistilor.

Adica alegeri adevarate, ca la carte, intre candidatii ( trezorierul SNPPC, Elvis Macesanu, Emil Pascut si omul lui Valnei) desemnati de organizatiile reprezentative, in toate unitatile de politie, prin vot secret.

Politistii (care pana la urma sunt destinatarii acordului) sa voteze care sunt cei trei titulari pe care ii vor sa negocieze pentru ei, acordul de serviciu si sa urmareasca totodata, ulterior, executarea lui de catre unitatile de politie, din cei patru candidati.

Si uite asa s-a incheiat episodul doi in circoteca desemnarii Comisiei Paritare, la Excelsior.

In continuare, treaba va merge cam asa :

“Forta Legii” va solicita MAI sa declanseze procedura alegerii de catre politisti a reprezentantilor in comisia paritara ( urmarind noi fidel, conformitatea cu HG 833/2007 care trimite la aceasta procedura daca nu exista “acord scris” intre federatii.

De partea cealalta, gasca formata din Coarna, Babus si Valnei vor incerca sa convinga MAI sa nu declanseze alegeri si, incalcand legea, sa oficializeze targul facut intre Coarna, Valnei si Babus, pe coltul mesei la Excelsior.

Eu cu Lincu vrem sa votati voi ( pentru prima oara in istorie!) persoanele pe care le considerati cele mai competente (moral si profesional) sa va reprezinte in comisia paritara, pe de o parte, pentru ca asa este corect si moral si pe de alta parte, pentru ca va este recunoscut explicit, acest drept, de HG 833/2007.

Pe partea cealalta, veteranii in rele, Coarna-Babus-Valnei, pentru ca le este frica de voi, vor sa eludeze dreptul vostru de a va desemna reprezentantii, pe baza reputatiei profesionale si morale a candidatilor propusi de federatii.

Mingea va fi, cel putin in perioada urmatoare, la MAI.

PS: Sa nu cadeti in greseala ieftina de a crede ca avem aici, vreo lupta intre politisti "baieti de baieti" si Lincu care nu e "politist". Nu, dragilor ! O dovada clara este ca si cand am devenit eu candidatul Forta Legii, gasca si-a urmat vechiul plan. O alta dovada este si cum au scos murdar, din competitie, pe Publisind si pe Cosmin Andreica, profitand de o eroare materiala strecurata in hotararea de reprezentativitate a Publisind. Ii las insa pe Cosmin sa va spuna, daca vrea, cum le-a dat lor, Publisind-ului, MAI, la gioale, ca sa scape de ei la comisia paritara. Ce vreau eu sa subliniez este ca e o batalie dusa impotriva celor competenti,celor nevanduti. MAI vrea sa se asigure ca astia sunt cei care nu ajung in comisia paritara! MAI nu vrea democratie, ci vrea o comisie paritara care sa nu faca deranj !

Emil Pascut
Presedinte SPR Diamantul

Comments: 0 | posted by webmaster in Misc on 28 August 2016 : 11:38 email to someone Afisare pentru Imprimare


Dute la Pagina       >>  
 
Site optimizat pentru Mozilla Firefox .
Contact
office@sprdiamantul.ro & webmaster@sprdiamantul.ro
Aceste informatii nu pot fi reproduse, republicate sau copiate pe alte pagini sau site-uri.
Copyright 2007 © SPR DIAMANTUL toate drepturile rezervate .