News Item: : propunerile SPR Diamantul pentru ministrul Dragos Tudorache
(Category: Misc)
Posted by webmaster
11 September 2016 : 14:21

Mai jos aveti un set de propuneri ale SPR Diamantul, inaintate pentru proaspatul ministru de interne, Dragos Tudorache ! Tintele exprimate de domnia sa in mass-media, le consideram insuficiente. In patru luni, se pot face mai multe de catre un ministru de interne neutru politic, inteligent si hotarat!

SPR Diamantul
Nr. 1421 din 11 septembrie 2016

Catre

MINISTRUL AFACERILOR INTERNE
Domnul DRAGOS TUDORACHE

Subscrisa Sindicatul Politistilor din Romania “ Diamantul”, strada Ienachita Vacarescu nr.17A, sector 4, tel/ fax 021.3152.826, email:petitii.sprdiamantul@yahoo.com, prin reprezentant, presedinte Emil Pascut,

In completarea scopurilor deja enuntate public de domnia voastra, in calitatea de ministru MAI, va rugam sa examinati si urmatoarele demersuri care ar fi si acestea, posibile si accesibile domniei voastre, in cele patru luni estimative de ministeriat:

• Desfiintarea scolii doctorale de la Academia de Politie;
• Desfiintarea programului de studii universitare “ordine si siguranta publica”, la Facultatea de politie din cadrul Academiei Al. I Cuza
• Cercetarea si destituirea disciplinara a dlui Tupulan, actual decan al Academiei de Politie, precum si inlocuirea actualului rector, profesor de educatie fizica, cu un profesor care sa reprezinte un simbol pentru domeniul academic si specific, pentru domeniul de activitate al Academiei de Politie

• Sa reorganizati Aparatul Central al MAI in sensul de a transforma “directiile generale”, in directii, pentru eficientizarea financiara a Aparatului Central. Existenta unor directii generale in Aparatul Central nu are nici o ratiune justificata, singurul motiv care a determinat infiintarea acestora fiind obtinerea unui numar mai mare de functii parazitare de conducere, la nivelul Aparatului Central. Tot in sprijinul propunerii noastre, va rugam sa observati ca toate “ directiile generale” din aparatul central, reprezinta in fapt structuri de suport ale politiei, personalul care exercita atributii de politie conform literei legii, nefiind reprezentat prin directii la nivelul Aparatului Central.

• Sa desfiintati toate serviciile, birourile, compartimentele juridice din cadrul directiilor generale din Aparatul Central, readucand atributiile de asistenta, consultanta si reprezentare juridica sub umbrela actualei Directii generale juridice. Este vadit ca toate posturile de consilieri juridici din directiile generale, altele decat DGJ, au fost create fara ratiune legima, pentru satisfacerea unor interese personale, si au condus la situatia in care Directia Generala Juridica nu este implicata in activitatea de verificare a legalitatii activitatii celorlalte directii.

• Sa dispuneti transformarea functiilor de politisti (consilieri juridici) in functii publice generale de consilieri juridici, neexistand nici o ratiune legitima ca actualii consilieri juridici din MAI si din unitatile subordonate sa ocupe functii publice specifice. Va rugam sa observati ca respectivii, ocupand functii de politie dar exercitand atributii de consilier juridic, se afla intr-o situatie clara de incompatibilitate care rezulta atat din art.10 din Legea 514/2003 cat si din art.94 alin 2 lit a) din Legea 161/2003

• Pe acelasi tipic, va rugam sa studiati oportunitatea transformarii personalului medical si psihologilor din MAI, in functionari publici sau contractual, neexistand suport in lege pentru ca acestia sa ocupe functii de politie.

• Sa faceti demersuri pentru completarea urgenta a Legii 360/2002 cu o lege sau ordonanta de urgenta care sa stabileasca denumirile functiilor specifice de politie. Din 2002 pana in prezent, art.22 alin 5 din L 360/2002 (“ Funcţiile şi modul de salarizare ale poliţiştilor se stabilesc prin lege, în termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi.”) a ramas un text iluzoriu, denumirile functiilor de politie fiind fixate, ca act primar, intr-o hotarare de guvern “secret de stat” ( 0292/2011)

• Sa identificati toate ordinele si instructiunile emise de ministrul MAI cu caracter normative si nesecret si care sunt considerate “in vigoare” fara a indeplini conditia de a fi publicate in Monitorul Oficial – sunt cateva sute dupa stiinta noastra - si sa dispuneti inlocuirea lor urgenta cu norme care sa fie publicate in Monitorul Oficial, fiind, conditia de publicare, o conditie de constituire de efecte juridice dar si calitate a legii in sens material, conform blocului de conventionalitate format din normele CEDO si jurisprudenta instantei de la Strasbourg.

• Sa dispuneti declasificarea urgenta a ordinelor si instructiunilor emise in materia salarizarii politistilor, militarilor si personalului contractual din MAI – exemplu, OMAI S/214/2011 si ordinele modificatoare - neexistand justificare in legea 182/2002 pentru starea acestora de secretizare. Este necesar a se face demersuri si pentru desecretizarea HG 0292/2011 ( secret de stat) care a fost secretizata ilegal, la cererea MAI, MAPN si SRI, ca aceste institutii sa aiba o aparenta justificare in a secretiza ulterior, ordinele si instructiunile emise in materia salarizarii. HG 0292/2011 contine ca act primar, denumirile functiilor de politie.

• Sa dispuneti declasificarea si publicarea regulamentelor de organizare si functionare a Directiei Generale Financiare, Directiei Generale de Management Resurse umane, Corpului de Control al Ministrului MAI, IGPR si inspectoratelor judetene de politie, etc. Toate aceste regulamente au fost clasificate “secret de serviciu” arbitrar, fara nici o baza legala. Va invederam in exemplificare ca ROF-ul Directiei Generale Anticoruptie si ROF-ul Directiei Generale Juridice sunt publicate in MO.

• Sa luati masuri pentru sanctionarea functionarilor vinovati din Directia Generala Financiara, fata de imprejurarea ca in perioada mai-iunie 2016, cca 7000 de agenti de politie au avut salariul de functie sub minimul de 1250 lei brut, garantat prin hotarare de guvern, si sa dispuneti totodata calculul si plata catre functionarii fraudati, a diferentei intre salariul de functie brut si 1250 lei;

• Sa studiati oportunitatea desfiintarii actualelor grade profesionale de agenti si ofiteri, acestea fiind doar o reminiscenta a perioadei militare a politiei, nereflectand necesitatile actuale. Este suficient, din punctul nostru de vedere, ca functionarul de politie sa fie identificat in lantul ierarhic prin functia ocupata, conditiile de studii si atributiile postului, si nu prin gradul profesional. Accesul egal al personalului de politie la concursurile pentru ocuparea unor functii vacante este ingradit, in prezent, neconstitutional, de impartirea artificiala a politistilor, in agenti si ofiteri si de conditia detinerii unui anumit grad profesional.

In sustinerea propunerilor noastre, va rugam respectuos sa organizati o intalnire cu sindicatul nostru, la care sa poata participa eventual si alte organizatii sindicale care sunt interesate de reforma MAI si a politiei romane.

Cu stima,
Emil Pascut
Presedinte SPR Diamantul

11.09.2016


This news item is from Sindicatul Politistilor din Romania "Diamantul"
( http://sprdiamantul.ro/politia/comment.php?comment.news.414 )